Dziś przychodzimy do Was z kolejną recenzją! Przepraszamy jednocześnie, że przez ostatnie dwa piątki nie doczekaliście się notki, ale ze względu na praktyki nauczycielskie oraz zbliżające się święta, nie mieliśmy wolnej chwili :( Obiecujemy jednak, że jeszcze przed Wigilią napiszemy notkę specjalną! Znajdziecie w niej porady, jak zrobić ładne ozdoby świąteczne (używając podstawowych pojęć matematycznych)! :)
Teraz już zapraszamy do zapoznania się z recenzją:
Zainteresowałam się książką Danuty Zaremby „Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom.”Książka jest przeznaczona głównie dla nauczycieli matematyki i jakże dla studentów ze specjalizacji nauczycielskiej. Mnie jak na razie zainteresowała tylko część pierwsza o nauczaniu matematyki w szkole podstawowej. Dzięki tej książce zrozumiałam niektóre pojęcia na nowo tak jak powinna rozumieć to osoba, które chcę nauczać matematyki np. „dodawanie jest działaniem dwuargumentowym: dwóm liczbom przyporządkowuje się ich sumę”. Autorka opisuje na początku jaka jest rola nauczyciela, główne cele nauczania matematyki jak również przygotowanie nauczyciela do lekcji i samo jej prowadzenie. Czytając kolejne rozdziały, moje notatki osobiste stawały się coraz bardziej obszerne. Przygotowuje ona przyszłego nauczyciela na problemy, jakie mogą wystąpić podczas nauczania matematyki i jak sobie z nimi radzić. W bardzo interesujący sposób opisała autorka zapoznanie się z pojęciem ułamka zwykłego na podziale koła. Dowiedziałam się również, że techniki, które są obecne w szkołach, nie są do końca dobre. Pozwólmy uczniom, aby rozwiązywali zadania na własny sposób. Powinniśmy im pomagać, a nie sugerować rozwiązywanie zawsze według danego schematu. W szkole podstawowej trzeba szukać przykładów w życiu codziennym. Uczniowie najbardziej rozumieją, gdy są odwołania do rzeczy, których w jakiś sposób można doświadczyć. Według mnie, przynajmniej jedna taka lektura powinna być obowiązkowa podczas studiów przyszłych nauczycieli. Powinni oni jak najczęściej korzystać z takich książek, dzięki temu mogą już od samego początku prowadzić swoje zajęcia dobrze i w ciekawy sposób dla ucznia. Nie wolno zapomnieć o zadaniach tekstowych, ponieważ podnoszą one poziom intelektualny ucznia oraz rozwijają myślenie abstrakcyjne.
Książkę była bardzo ciekawa i została napisana w sposób interesujący. Oceniam ją bardzo pozytywnie.
Teraz już zapraszamy do zapoznania się z recenzją:
Zainteresowałam się książką Danuty Zaremby „Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom.”Książka jest przeznaczona głównie dla nauczycieli matematyki i jakże dla studentów ze specjalizacji nauczycielskiej. Mnie jak na razie zainteresowała tylko część pierwsza o nauczaniu matematyki w szkole podstawowej. Dzięki tej książce zrozumiałam niektóre pojęcia na nowo tak jak powinna rozumieć to osoba, które chcę nauczać matematyki np. „dodawanie jest działaniem dwuargumentowym: dwóm liczbom przyporządkowuje się ich sumę”. Autorka opisuje na początku jaka jest rola nauczyciela, główne cele nauczania matematyki jak również przygotowanie nauczyciela do lekcji i samo jej prowadzenie. Czytając kolejne rozdziały, moje notatki osobiste stawały się coraz bardziej obszerne. Przygotowuje ona przyszłego nauczyciela na problemy, jakie mogą wystąpić podczas nauczania matematyki i jak sobie z nimi radzić. W bardzo interesujący sposób opisała autorka zapoznanie się z pojęciem ułamka zwykłego na podziale koła. Dowiedziałam się również, że techniki, które są obecne w szkołach, nie są do końca dobre. Pozwólmy uczniom, aby rozwiązywali zadania na własny sposób. Powinniśmy im pomagać, a nie sugerować rozwiązywanie zawsze według danego schematu. W szkole podstawowej trzeba szukać przykładów w życiu codziennym. Uczniowie najbardziej rozumieją, gdy są odwołania do rzeczy, których w jakiś sposób można doświadczyć. Według mnie, przynajmniej jedna taka lektura powinna być obowiązkowa podczas studiów przyszłych nauczycieli. Powinni oni jak najczęściej korzystać z takich książek, dzięki temu mogą już od samego początku prowadzić swoje zajęcia dobrze i w ciekawy sposób dla ucznia. Nie wolno zapomnieć o zadaniach tekstowych, ponieważ podnoszą one poziom intelektualny ucznia oraz rozwijają myślenie abstrakcyjne.
Książkę była bardzo ciekawa i została napisana w sposób interesujący. Oceniam ją bardzo pozytywnie.
Patrycja N.
Jak Wam się podobała recenzja? Piszcie w komentarzach! :)
Do zobaczenia niebawem :)