W tym dziale będziemy zamieszczać tytuły ciekawych pozycji matematycznych. Jeżeli więc macie ochotę się wybrać do biblioteki/księgarni i nie wiecie, po jaką książkę sięgnąć, to zajrzyjcie na naszą listę! ;)
W wolnym czasie:
Szczepan Jeleński, LilavatiSzczepan Jeleński, Śladami Pitagorasa
Borys Kordiemski, Rozrywki matematyczne
David Wells, I ty zostaniesz matematykiem
Hugo Steinhaus, Kalejdoskop matematyczny
Hugo Steinhaus, 100 zadań
Hugo Steinhaus, Zadania Hugona Steinhausa
Steven Strogatz, Szczęśliwy X
Władimir Lowszyn, Zerko czyli trzy dni w Karlikanii
Apostolos Doxiadis, Zabójcza hipoteza
Edyta Gruszczyk- Kolczyńska i Ewa Zielińska, Dziecięca matematyka. Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i szkole
G. Polya, Odkrycie matematyczne – o rozumieniu, uczeniu i nauczaniu rozwiązywania zadań. Warszawa 1975.
B. De Finetti, Sztuka widzenia w matematyce, Warszawa 1983
E. Gruszczyk – Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997,
C. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000
M. Makiewicz, Dydaktyka matematyki, Praktyki studenckie. Szczecin 2006
W. Nowak, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, Warszawa 1989
K. Skurzyński, Niektóre metody rozwijania matematycznej aktywności uczniów. Szczecin 1997.
H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, Warszawa 2005
M. Szurek, Z komputerem przez matematykę. Warszawa 1995
D. Zaremba, Sztuka nauczania matematyki w szkole podstawowej. Gdańsk 1993.
M. Makiewicz, Matematyka w obiektywie. Kultura matematyczna dla nauczycieli. Szczecin, 2010,
M. Makiewicz (red.), Kulturotwórcze konteksty nauczania matematyki. Szczecin 2007,
M. Makiewicz (red.), Tradycyjne i nowoczesne nauczanie matematyki. Matematyka stosowana, Szczecin 2008,
K. Skurzyński, Matematyka nasza niedostrzegalna kultura. Szczecin 1994.
M. Szurek, Matematyka dla humanistów, Warszawa 2000.
Apostolos Doxiadis, Zabójcza hipoteza
Edyta Gruszczyk- Kolczyńska i Ewa Zielińska, Dziecięca matematyka. Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i szkole
Dydaktyczne:
G. Polya, Jak to rozwiązać?G. Polya, Odkrycie matematyczne – o rozumieniu, uczeniu i nauczaniu rozwiązywania zadań. Warszawa 1975.
B. De Finetti, Sztuka widzenia w matematyce, Warszawa 1983
E. Gruszczyk – Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997,
C. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000
M. Makiewicz, Dydaktyka matematyki, Praktyki studenckie. Szczecin 2006
W. Nowak, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, Warszawa 1989
K. Skurzyński, Niektóre metody rozwijania matematycznej aktywności uczniów. Szczecin 1997.
H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, Warszawa 2005
M. Szurek, Z komputerem przez matematykę. Warszawa 1995
D. Zaremba, Sztuka nauczania matematyki w szkole podstawowej. Gdańsk 1993.
Kultura matematyczna:
K. Ciesielski, Z. Pogoda, Królowa bez Nobla. Rozmowy o matematyce. Demart 2013M. Makiewicz, Matematyka w obiektywie. Kultura matematyczna dla nauczycieli. Szczecin, 2010,
M. Makiewicz (red.), Kulturotwórcze konteksty nauczania matematyki. Szczecin 2007,
M. Makiewicz (red.), Tradycyjne i nowoczesne nauczanie matematyki. Matematyka stosowana, Szczecin 2008,
K. Skurzyński, Matematyka nasza niedostrzegalna kultura. Szczecin 1994.
M. Szurek, Matematyka dla humanistów, Warszawa 2000.