Koło kultury matematycznej

Witajcie!
Pluszaki - od dzieciństwa mamy z nimi styczność. Co jednak pomyśleliście, patrząc na tytuł tej notki? Rozłożymy misiaczki na czynniki pierwsze? Będziemy liczyć każdy wszyty guziczek, każdą łapkę? Może obliczymy prawdopodobieństwo, że losowo wybrana osoba ma go w swoim domu? Nie tym razem ;)
Nasi stali czytelnicy mogą się domyślać, o co chodzi, gdyż z poprzedniej obietnicy się wywiążemy.
Nie przeciągając, zobaczcie sami:

 
To właśnie okładka książki, o której dziś napiszemy :)
O czym jest? Dla kogo przeznaczona? Wszystkiego dowiecie się poniżej, zachęcamy do przeczytania, warto! :)
 

„Dziecięca matematyka. Edukacja matematyczna dzieci w domu, w przedszkolu i szkole” to książka autorstwa Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, przeznaczona dla dorosłych (mogą być to zarówno nauczyciele jak i rodzice) chcących wspomagać rozwój umysłowy dzieci między 6 a 7 rokiem życia i dobrze przygotować je do nauki w szkole, zwłaszcza w zakresie potrzebnym do odnoszenia sukcesów w nauce matematyki.

Moim zdaniem poradnik napisany jest przystępnym, zrozumiałym językiem, co bardzo pomaga dorosłym, gdyż nie muszą oni szukać w słownikach wygórowanych i wymyślnych określeń. Ważne informacje zostały wydrukowane pogrubioną czcionką co pomaga wyodrębnić je z pozostałego tekstu i zapamiętać. Jeżeli mówimy o treściach to w poradniku tym można znaleźć wiele informacji zarówno o programie nauczania matematyki jak i metodyce potrzebnej by zapoznać dziecko z daną tematyką. W „Dziecięcej matematyce” opisywane są konkretne zajęcia z dziećmi, które pomagają rozwijać ich inteligencję operacyjną czy umiejętności matematyczne. Dowiadujemy się co należy kształtować w dziecięcych umysłach i jaki powinien być zakres przekazywanej przez nas dziecku wiedzy. Książka ta pomaga także w lepszym zrozumieniu dziecka przez każdą osobę uczącą. Tego co robi, mówi, jak myśli i jak wyglądają próby samodzielnego rozwiązania zadania. Ten zakres to wiedza psychologiczna, którą powinien mieć zarówno nauczyciel jak i rodzic chcący pomóc w nauce. Każda sytuacja jest opisana krok po kroku. Można po kolei wykonywać polecenia autorek, dokładnie przeprowadzać ćwiczenia i zabawy.

Autorki podzieliły program nauki matematyki na poszczególne kręgi tematyczne by praca z dzieckiem była usystematyzowana. Myślę, że jest to bardzo pomocne w pracy z dziećmi. Ta tematyka to m.in. orientacja przestrzenna i porozumiewanie się, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, przyczyna i skutek oraz przewidywanie tego co zdarzyć się może itd. Pani Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska doradzają by kręgi te realizować w podanej powyżej kolejności, gdyż uszeregowane są one według trudności i dostosowane do poszczególnych etapów rozwoju dziecka. Ważne jest bowiem kształtowanie przez dziecko pojęcia liczby, miary itp..

Podsumowując uważam poradnik „Dziecięca matematyka” za interesująca lekturę dla każdej osoby chcącej pomóc dziecku w nauce matematyki. Dzięki niezliczonej ilości porad, pomagających zrozumieć procesy zachodzące w głowie dziecka oraz wprowadzaniu nowych zagadnień można nauczyć je podstaw matematyki w łatwy i miły dla niego sposób. Nie wymaga on rozumienia zawiłych regułek czy tworzenia wyobrażeń. Polecam tę książce każdemu pedagogowi, nauczycielowi i rodzicowi, który chce zainteresować dziecko tą dziedziną nauki i sprawić by była ona dla niego łatwa i przystępna.

Monika G.


Mamy nadzieję, że powyższa recenzja zachęciła Was do sięgnięcia po tę pozycję :)
Na dziś to już koniec ;) Za dwa tygodnie dostaniecie kolejną porcję recenzji, a już za tydzień temat niespodzianka ;)
~~~
Jeżeli podoba Wam się ten blog i chcecie być na bieżąco z notkami, to zachęcamy do wejścia w zakładkę 'fanpage' i polubienia naszej strony :)

Z powodów technicznych nastąpił jeden dzień opóźnienia :) Przepraszamy

Leave a Reply